نوشته شده توسط : الهه سرافراز
  1. یادگیری سازمانی

  2. ارایه تعاریف کلی و بحث درباره اهداف یادگیری سازمانی، انواع و میزان کاربرد انواع،سطوح، فرآیند، مهارت ها، ارکان و موانع یادگیری سازمانی و سایر موارد مرتبط با آن، به درک بهتر این مهم ودرنتیجه استفاده مطلوب‌تر از آن در سازمان‏‌ها کمک شود.
    بررسی ریشه‏‌‌های تاریخی یادگیری سازمانی نشان می‌دهد که پایه و اساس آن یادگیری فردی و آموزش‏‌‌های سازمانی بوده است.
    گاهی اوقات عبارت‏‌‌های یادگیریسازمانی، آموزش سازمانی و سازمان یادگیرنده به اشتباه، جای یکدیگر به کارگرفته می‌شوند که در این مقاله به وجوه تمایز آنها نیز اشاره شده است با توسعه دانش و فناوری و گسترش حیطه‎های کسب و کار ازجمله سازمانهای مجازی یا تحت شبکه، بنگاه‎های اقتصادی گسترش یافته، ومحیط کسب و کار به محیطی رقابتی و پر از چالش تبدیل گردیده و پارادایم‌های جدیدی ظاهر شده که بقا را برای بسیاری از بنگاه‎ها مشکل ساخته است.
    در چنین محیطی طبیعی است که امتیازهای رقابتی تغییر شکل دهند.
    بزرگترین امتیاز رقابتی در پارادایم‌های جدید کسب و کار، یادگیری بیان شده است.
    از این‎ رو، مرکزیت پارادایم جدید، یادگیری است.
    بنابراین، سازمانهایی موفق‎تر هستند که زودتر، سریع‎تر و بهتر از رقبا یادبگیرند.
    درست به همین دلیل است که مفهوم سازمان یادگیرنده و یادگیری سازمانی در سالهای اخیر مطرح شده و رشد فزاینده‎ای داشته است.
    در محیط کسب‌و‌کار رقابتی امروزی، سازمان‌های یادگیرنده مزیت رقابتی مهمی به حساب می‌آیند.
    گذشت زمان همراه با تغییر و تحولات آن باعث شده‌است که در سازمان‌های مختلف توجه به امر یادگیری در فرایند بهبود کیفیت مهم‌تر از گذشته جلوه‌گر شود.

    منبع : مقاله  یادگیری سازمانی



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهه سرافراز
  1. اثر بخشی

  2. اثربخشی سازمانی یکی از مفاهیمی است که در مدیریت نوین توجه خاصی به آن مبذول شده است.
    اثربخشی معنای کیفیت را در بطن خود دارد.
    مطالعات انجام شده درباره اثربخشی نشان می‌دهد که بهترین راه برای اثربخش وجود ندارد زیرا این امر به دیدگاه مدیریتهر سازمان نسبت به اثربخشی بستگی دارد.
    در این مقاله سعی شده است با تاکید بر اهمیت اساسی این موضوع درامر بهبود سازمانی، به تعریف اثربخشی سازمانی و بیان دیدگاههای متناقض درمورد آن وهمچنین بررسی مفهوماثربخشی در قالب چهار رویکرد: نیل به هدف، سیستمی، ذی نفوذان استراتژیک و ارزش‏‌‌های رقابتی وفواید ومشکلات هر یک از این رویکردها پرداخته شود اثربخشی( EFFECTIVENESS) منظور از اثربخشی درواقع بررسی میزان موثربودن اقدامات انجام شده برای دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده است.
    اما به‏نظر می‌رسد برای تعریف مفهوم اثربخشی می‌بایست گامی فراتر نهاد، به این معنا که اثربخشی هنگامی در یک دوره آموزش حاصل خواهد شد که اولا نیازهای آموزشی به روشنی تشخیص داده شود.
    ثانیا برنامه مناسبی برای برطرف ساختن نیازها طراحی شود.
    ثالثا برنامه طراحی شده به درستی اجرا گردد و رابعا ارزیابی مناسبی از فرایند آموزش و درنهایت دستیابی به اهداف انجام شود.

    منبع :  اثر بخشی



:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهه سرافراز
  1. سرمایه فکری

  2. سرمایه فکری، به عنوان یک دارایی استراتژیک کلیدی برای عملکرد سازمانی شناخته شده، و راه حل‏‌‌های نوآورانه و مدیریت آن برای حفظ مزیت رقابتی شرکت حیاتی است.
    .. را در بر می¬گیرد.
    در اقتصاد دانش¬محور، نقش سرمایه فکری در ایجاد ارزش برای سازمان¬ها بسیار بیشتر از نقشی است که سرمایه¬های فیزیکی ایفا می¬کند.
    بنابراین سازمان¬ها برای کسب مزیت رقابتی پایدار، نیازمند شناسایی، مدیریت نظام¬مند سرمایه¬های فکری خود می‌باشند.
    به لحاظ اهمیت سرمایه فکری در فرایند برتری راهبردی شرکت¬ها، این مقاله به بررسی ارتباط بین سرمایه فکری و عملکرد مالی شرکت¬های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران پرداخته است.
    نمونه¬ی انتخابی شامل ۶۸ شرکت است.
    سپس با استفاده از روش داده¬های ترکیبی فرایند تجزیه و تحلیل داده¬ها انجام و از آماره¬ی فیشر و آزمون¬های هادری و دوربین واتسون استفاده گردیده و در پایان نیز تجزیه و تحلیل رگرسیونی انجام شده است.
    نتایج حاصل از آزمون فرضیه¬های پژوهش نشان¬دهنده ارتباط معنی¬دار بین سرمایه فکری و دو شاخص عملکرد مالی( نسبت قیمت به درآمد و نرخ رشد) می‌باشداز راه­های اساسی که سازمان­ها به­واسطه آن می­توانند رشد اقتصادی و توان رقابتی خود را افزایش دهند، استفاده از تفکر خلاق است که بدون شناخت و مدیریت سرمایه­های فکری امکان پذیر نیست.
    امروزه سرمایه فکری و دارایی‌های نامشهود عوامل اصلی سودآوری و موفقیت شرکت‌ها می‌باشند، حرفه حسابداری هنوز چالش‌های مربوط با اندازه‌گیری و گزارشگری نتایج واحد‌های دانش بنیان را رفع نکرده است.
    مشکل اندازه‌گیری و گزارشگری سرمایه فکری دامنه بین‌المللی دارد و سرمایه فکری نامشهود است و نمی‌توان آنرا بصورت صحیحی اندازه‌گیری نمود اما شرکت‌ها باید از روش‌هایی در جهت افزایش ارزش سهامداران استفاده نمایند.
    بسیاری از محققین نشان داده‌اند که در کشورهای توسعه یافته مدیریت موثر سرمایه‌های فکری با موفقیت سازمان‌ها رابطه مستقیمی دارد.
    براساس تیوری سرمایه فکری مهم‌ترین نقش سرمایه فکری تولید و ارایه خدمات دارای ارزش افزوده از طرق مدیریت فعال منابع نامشهود می‌باشد که تاثیر مثبتی بر عملکرد سازمانی شرکت‌ها دارد.

    منبع : سرمایه فکری



:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهه سرافراز
  1. مزیت رقابتی

  2. موضوع مزیت رقابتی روند تاریخی خاصی را طی کرده است، اقتصاددانان کلاسیک با نظریه مزیت مطلق و ریکاردو با طرح مفهوم مزیت نسبی از پیشگامان مباحث مرتبط با این موضوع در بحث تحلیل تجارت بین الملل می‌باشند و از آن زمان تاکنون نیز مباحث متعددی پیرامون آن در حوزه اقتصاد مطرح شده است.
    اما ورود این مفهوم به حوزه مدیریت با یک تحول مهم روبرو شده است، اندیشمندان مدیریت بر این باورند که مزیت حاصل از تجارت خارجی نتیجه فعالیت‏‌‌های بنگاه‏‌‌های یک کشور است و تلاش می‌کنند که کلیه واحدهای مطالعه یعنی بنگاه، صنعت و ملت را در یک کل منسجم به یکدیگر پیوند بزنند که پورتر از پیشگامان این مسیر است.
    بررسی تعاریف ارایه شده توسط صاحب نظران برای مزیت رقابتی نشان می‌دهد که تمرکز اصلی سازه مزیت رقابتی برداشتن برتری نسبت به رقبا در یک یا چند عامل از عوامل موردنظر مشتری می‌باشد.
    از آنجایی که مفهوم مزیت در تجارت بین الملل متناسب به تحول شرایط، تکوین یافته است، شاخص‏‌‌های اندازه گیری آن نیز توسعه یافته اند.
    محیط اقتصادی متلاطم و متغیر شرکتها که مشخصه اصلی آن جهانی شدن بازارها، تغییر نیازهای مشتریان و افزایش رقابت در بازار محصولات می‌باشد شرکت‏‌ها را مجبور می‌سازد تا بطور مداوم بدنبال بهبود عملکردشان باشند.
    در حالیکه بسیاری از مطالعات ارتباط معنی دار میان فرآیندهای منابع انسانی و ارزش ایجاد شده برای سود آوری شرکت را نشان داده‏‌اند اما این مطالعات بندرت به بررسی فرآیند ایجاد این ارزش پرداخته‏‌اند.
    برخی محققان از این خلا بعنوان " جعبه سیاه " یاد کرده ان د.
    یکی از اولین قدم‌ها در بحث استراتژی شرکت‌ها برای ورود به بازار و یا توسعه، تمرکز بر روی مزیت رقابتی یا همان Competitive Advantage است.
    مزیت رقابتی یک تعریف علمی در موضوع بازاریابی است

    منبع : مقاله  مزیت رقابتی



:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهه سرافراز
  1. انگیزش تحصیلی

     

    انگیزش پیشرفت، نیرویی درونی است که یادگیرنده را به ارزیابی همه جانبه عملکرد خود با توجه به عالی‌ترین معیارها، تلاش برای موفقیت در عملکرد و برخورداری از لذتی که با موفقیت در عملکرد همراه است سوق می‌دهد و با اثر گذاشتن بر انواع مختلف فعالیت‏‌‌های تحصیلی به تمایل فرد برای رسیدن به هدف‏‌‌های تحصیلی اشاره دارد.
    روش پژوهش حاضر از نوع پژوهش‏‌‌های توصیفی است و به منظور جمع آوری اطلاعات از منابع کتابخانه‏‌‌های استفاده شده است.
    بررسی‏‌ها نشان می‌دهد عوامل مختلفی چون خودپنداره دانش آموزان، سبک‏‌‌های فرزند پروری، میزان مشارکت والدین در امر تحصیل بر انگیزش تحصیلی دانش آموزان اثر دارد.
    عوامل پیچیده و گاه ناشناخته‌ای کیفیت و کمیت یادگیری دانشجویان و پیشرفت تحصیلی آنان را تحت تاثیر قرار میدهد.
    یکی از عواملی که به جهت شدت تاثیرات خود در پیشرفت تحصیلی مورد توجه بیشتر متخصصان بوده و گاه خود به عنوان یک عامل مستقل مورد بررسی قرار گرفته است، انگیزه تحصیلی است عمده رفتار‌‌هایی که انگیزه تحصیلی را نشانمیدهند شامل اصرار بر انجام تکالیف دشوار ،سخت کوشی و تلاش در یاد گیری و تسلط و انتخاب تکالیفی که نیاز به تلاش بسیار دادند ،میشودانگیزه پیشرفت تحصیلی یاانگیزه درونی،وضعییتی روانشناختی است که وقتی فرد درک کردکه استقلال دارد، حاصل میشود.

    منبع :مقاله  انگیزش تحصیلی



:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهه سرافراز
  1. معامله اعضاء بدن در حقوق ایران

  2. تحولات صورت گرفته در زمینه اعضای بدن انسان به جهت افزایش کمی و پیشرفت‏‌‌های کیفی آن مورد توجه قانون گذار قرار گرفته و نسبت به وضع( ( قانون پیوند اعضای بیماران فوت شده یا بیمارانی که مرگ مغزی آنها مسلم شده است) ) و نیز آیین نامه اجرایی آن اقدام نموده است.
    فارغ از موضوع اهدا عضو و علیرغم شیوع معاملات معوض غیر رسمی میان گیرندگان و اعطاکنندگان اعضا بدن انسان، تاکنون قراردادهای مذکور مورد توجه قانونگذار قرار نگرفته است.
    این پایان‌نامه به تبیین مفاهیم و واژه‌های کلید‌ی موضوع معاملات اعضا بدن انسان شامل ” تعاریف و اقسام مرگ مغزی، اغما و اقسام انتقال عضو” بررسی ماهوی معامله اعضا بدن در حقوق ایران شامل “شرایط اساسی صحت معامله اعم از مالیت و مالکیت داشتن، مشروع بودن موضوع و جهت، عوامل محدود کننده اصل حاکمیت اراده، نوع معامله اعضا بدن و…” و نیز بررسی معامله اعضا بدن در آیینه فقه امامیه شامل مفاهیم “مالکیت و حق سلطه و مراتب و اقسام آن، ادله حرمت قطع عضو و موارد جواز قطع اعضا” می‌پردازد.
    امروزه به لحاظ پیشرفت دانش پزشکی و تقاضای بسیار برای استفاده از اعضای بدن انسان، بازار خرید و فروش اعضای بدن رونق شتابنده‌ای یافته و این در جایی است که بسیاری از فقها و حقوقدانان اسلامی از نظر فقهی و حقوقی عملیات قطع و معامله و نقل اعضای بدن آدمی را چه در حالت حیات و چه پس از آن صحیح نمی‌دانند،اما با بررسی و مطالعه دقیق اقوال علمای شیعه و سنی و سوابق روایی موجود و در نظر گرفتن فتاوی بسیاری از مراجع عظام تقلید و مطالعه ده‏‌ها استدلال و مستند موافق و مخالف در رابطه با مالیت و معامله اعضای بدن انسان چنین بدست می‌آید که امروزه با توجه به وجود منافع عقلایی و امکان بهره وری مطلوب از اعضای بدن و اجساد انسانها در نجات جان بیماران و حتی در مواردی تاثیر بسزای آن در پیشرفت دانش و آموزش علوم پزشکی در مراکز آموزشی کشور، امکان خرید و فروش اعضای بدن انسان زنده و مرده و همچنین اجساد آنها،تحت شرایط و ضوابطی وجود دارد.
    و در نتیجه مانند سایراموال قابل معامله در قالب عقد بیع خواهد بود خرید فروش اعضای بدن در برخی کشورها مثل هند به فاجعه‌ای ملی تبدیل شده و در برخی کشورها ازجمله کشورهای عربی با منع قانونی مواجه شده و تنها هدیه عضو پذیرفته شده است.

    منبع : مقاله معامله اعضاء بدن در حقوق ایران



:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهه سرافراز

مکتب رئالیسم

واقع گرایی یا ریالیسم، یک مکتب فلسفی است که مدعی است بین علم و معلوم قابلیت تطابق وجود دارد؛ یعنی علم می‌تواند جهان را چنان که واقعا هست توصیف کند.
هدف علم نزد واقعگرایان توصیف صادق و درست چگونگی اقعیت جهان است.
امنیت ملی و بقای دولت, نقش مرکزی را در رهیافت واقع گرایی ایفا می‌کنند؛ این ارزش‏‌ها هستند که آموزه و سیاست خارجی واقع گرایانه را شکل می‌دهند .
اندیشه‏‌‌های واقع گرایانه، تاریخی طولانی دارد.
از زمان وی تاکنون فیلسوفان واقع گرا هر کدام تفکرات متفاوت داشته‏‌اند و هر چه به زمان حال نزدیک‌تر می‌شویم، بر گستره‏ی تفکرات ریالیستی افزوده می‌شود.
عمده‌ترین معیار برای تمایز ریالیست از ایده آلیست، پذیرش جهان مادی و طبیعی به عنوان یک واقعیت غیر قابل کتمان است و اینکه دانش‏‌ها و ارزش ها، مستقل از ذهن انسان وجود دارند.
با این حال، برخی از متفکران ریالیست علاوه بر عالم مادی به عالم غیرمادی نیز باور دارند.
از اینرو برخی از اندیشمندان، ریالیست‏‌ها را به واقع گرایان علمی یا طبیعی و عقلانی یا قدیمی تقسیم کرده‏‌اند( شفیلد، هری؛ مترجم سرمد، غلامعلی، ١۳۷۵) هدف ما در این مقاله بررسی مکتب ریالیسم و تاثیر آن بر تعلیم و تربیت است تا با بررسی دیدگاه دانشمندان این مکتب و استفاده از اندیشه‏‌‌های مثبت آن در جهت کیفیت بخشی در مسایل یادگیری گام برداریم.
ریالیسم، مکتبی ادبی – هنری است که در اواسط قرن نوزدهم میلادی یعنی در فاصله سال‌های ١۸۵۰ – ١۸۸۰ در اروپا و آمریکا رواج یافت.
این مکتب عکس العملی بود در مقابل مکتب رمانتیک. رمانتیک مکتبی درون گرا و ذهنی بود که برای فرار از واقعیت اکنون، به دنیای گذشته پناه می‌برد که البته این دنیای ساختگی غالبا مبنای واقعی نداشت، اما ریالیسم مکتبی عینی و بیرونی بود که بر بیان واقعیت‌های جامعه تاکید بسیار داشت و معتقد بود که آثار متکلفانه و دیرفهم مکتب‌های رمانتی‌سیسم و کلاسیسیم راه به جایی نمی‌برد و برای نشان دادن تصویر درستی از جامعه باید زبانی بی پیرایه و ساده را برگزید.
[١] پایه‌گذاران اصلی ریالیسم در فرانسه نویسندگان و شاعران کم شهرتی بودند که بهطور صریح با مکتب رمانتیسیم مقابله می‌کردند.
ازجمله این افراد می‌توان به شامفلوری، مورژه و دورانتی اشاره کرد.
نخستین عرصه‌ای که ریالیسم توانست در آن خودی نشان بدهد، هنر نقاشی بود و گوستاو کوربه( ١۸١۹ – ١۸۷۷ م) یکی از پیشگامان آن محسوب می‌شود.

منبع :مقاله مکتب رئالیسم



:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهه سرافراز

نیاز سنجی

برای اینکه آموزش‏‌‌های توانمندسازی سازمانی بتوانند اهداف سازمان را محقق نمایند و ماموریت‏‌‌های محوله بدرستی صورت پذیرد گام اول در آموزش تعیین دقیق و هدفمند نیازهای آموزشی است.
در صورتی که نیازهای آموزشی بدرستی تشخیص داده شده و مبتنی بر واقعیت باشند برنامه‏‌‌های آموزشی که بر مبنای این نیازها تنظیم و اجرا می‌شوند با واقعیتمطابقت داشته و در رفع مسایل و مشکلات فردی و سازمانی موثر واقع می‌شوند.
پس از احصا نیازهای آموزشی است کهمی توان اولویت‏‌‌های این نیازها را مشخص کرد و از زمان، بودجه و امکانات موجود سازمان به نحو شایسته استفاده نمود .
مسیله اصلی این است که از بین الگوها و روش‏‌‌های متنوع نیازسنجی آموزشی الگوی مناسب برای نیازسنجی آموزشی دورههای توانمندسازی سازمانی کدام است؟ این مقاله به منظور پاسخ به این سوال و انتخاب الگوی مناسب برای نیازسنجی آموزشی دوره‏‌‌های توانمندساز سازمانی انجام شده است.
جامعه مورد مطالعه پژوهش شامل منابع علمی حوزه نیازسنجی آموزشی از قبیل کتب، مقالات علمی، پایان نامه‏‌ها و منابع اینترنتی می‌باشد.
در این تحقیق پس از گردآوری اطلاعات با بهره گیری ازمطالعات کتابخانه ای، منابع اینترنتی و بررسیهای اسنادی الگوی تعیین نیازهای آموزشی شغل و شاغل به عنوان الگویمناسب برای نیازسنجی آموزشی دوره‏‌‌های توانمندساز سازمانی انتخاب گردید.
امروزه مسیله ارزیابی و سنجش نیازهای آموزشی کارکنان در نظام‌های علمی و کاربردی و آموزش آنان که قشر عظیمی از نیروی کار شاغل در سازمان‌ها هستند، جز مسایل ضروری تشخیص داده‌شده است که باید برای رفع آن اقدام شود.

منبع : مقاله  نیاز سنجی



:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهه سرافراز

سری هفتم بهترین مقالات دانشجویی که دارای معتبرترین منابع و رفرنس ها می باشد آماده گردید . جهت دانلود متن ورد فایل مقاله و تحقیق ها می توانید بر روی عناوین درخواستی خود کلیک و آن را دریافت نمایید . امیدوارم که مورد توجه شما دوستان عزیز قرار گیرد

مقاله درگیری شغلی
مقاله مسیر شغلی
مقاله رفتار شهروندی سازمانی
مقاله ارزیابی عملکرد
مقاله تاثیر رفتارهای شهروندی سازمانی و رضایت شغلی بر کارکنان سازمانها
مقاله مدیریت ارتباط با مشتری
مقاله سرمایه فکری
مقاله علم دینی
مقاله معنویت سازمان
مقاله فرهنگ سازمانی
مقاله معنویت و سازمان
مقاله ناباروری، علل و روش های درمان آن
مقاله ویتامین ها
مقاله نظریه ها و مدل های مدیریت دانش
مقاله عوامل آموزشی درس تربیت بدنی
مقاله اختلالات یادگیری
مقاله آموزش الکترونیکی
مقاله انسان با آفریده های خدا
مقاله بهزیستی روانشناختی
مقاله بهنجاری و اختلالات روانی
مقاله ادبیات کودک در مصر
مقاله حاشیه نشینی
مقاله شیوه های فرزند پروری
مقاله روش‌های درمانی اختلالات روانی


:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهه سرافراز

سری چهارم بهترین مقالات دانشجویی که دارای معتبرترین منابع و رفرنس ها می باشد آماده گردید . جهت دانلود متن ورد فایل مقاله و تحقیق ها می توانید بر روی عناوین درخواستی خود کلیک و آن را دریافت نمایید . امیدوارم که مورد توجه شما دوستان عزیز قرار گیرد

مقاله بررسی مجازات سقط جنین
مقاله سرمایه فکری
مقاله حقوق متهم در قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 
مقاله مزیت رقابتی
مقاله نقش والدین بر روابط عاطفی و تربیت دینی و مذهبی فرزند
مقاله آثار و احکام خاص ولایت
مقاله عدالت سازمانی
مقاله انگیزش تحصیلی
مقاله فرهنگ سازمانی و الگوهای آن
مقاله هوش فرهنگی
مقاله حمایت سازمانی
مقاله خودکارآمدی
مقاله ضرورت توجه به رشد هوش هیجانی کارکنان
مقاله مدیریت منابع انسانی
مقاله راهبردهای مدیریت تعارض
مقاله رضایت زناشویی و عوامل مؤثر بر آن
مقاله نوآوری در فعالیت های خدماتی
مقاله ذهنیت فلسفی
مقاله نوآوری سازمانی
مقاله دولت الکترونیک


:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 تير 1398 | نظرات ()